Aan de Utrechtsebaan in Den Haag wordt momenteel gewerkt aan een nieuw hoofdkantoor voor de ANWB. Dit door MVRDV ontworpen kantoor bestaat uit 9 bouwlagen met daarbovenop een ruimte voor technische installaties. De ruwbouw is inmiddels klaar, maar voor de verdere afwerking is nog wel een paar maanden nodig. Men verwacht het gebouw volgend jaar te kunnen opleveren.
1. Het nieuwe hoofdkantoor vanaf het kruispunt van de Prins Clauslaan en het Prins Bernhardviaduct.
2. Vanaf de bovenste etage heb je een mooi uitzicht over de skyline van Den Haag.
3. Op de voorgrond de asfaltvlakte van de Utrechtsebaan, het Prins Bernhardviaduct en de Prins Clauslaan.
4. De verhoogde trambaan met daarboven de Koninklijke Bibliotheek.
5. Hoogbouw rond het Prins Bernhardviaduct.
6. De skyline
7. Bezuidenhout West
8. Zicht op de 132 meter hoge woontoren Strijkijzer met daarachter de Laakhavens
9. Utrechtsebaan
10. Zicht op nieuwe hoogbouw op de Binckhorst
11. In het ANWB kantoor komt een indrukwekkend atrium met op random plekken trappen
12. Zicht vanuit het het kantoor op de overburen: de Grotiustorens